Wednesday, February 23, 2011

SyaBas!

Al kisahnyee..

mcm ni.. since my mom da xberniage warung kat depan umh ni..
bile settle2 kn bil2 smua.. bil air yg sangat mahal ok! mencecah 2rat lebeyh..
kalah rumah banglow pakai tuuu..( ni bil 3bln kebelakang)
rupe2 nyeee.. air kat umh ni da charge kedai.. per cm3 = Rm 2.++..
klu sll nye harga air rumah RM0.50 ++.. phewwww.. dah la xbniage..
mahal pulak tu.. yg guna air cume 3 org je... dalam 2 bln ni aku dpt cntrol air sampai la bil air aku tu bernilai dari Rm 280.++ (yg ni mahal gile pasal bibik ada lg time ni)- RM 167.++( bibik dah blk endon) and bln lepas... RM 120.++ (kire berjaya gak la kurangkn RM air tu.. ) tapi bkn jimat kn air dgn cara mandi sekali sehari je... hihiiii
caranye senang je.. control isipadu air yg keluar..n bukak air kecik je.. jgn bukak air besar2.. nnt makin tinggi bil nye.. padehal nk basuh tgn je.. (tol x?) itu sbnrnye hubby yg ajar.. heh! sbb bini die ni suke sgt le bukak air besaw2 mcm nk mandi air turujun yg deras...Uppsss my bad!

so td baru la aku berjaya pergi buat report kat syabas tu... mule2 makcik kaunter yamyinsoon matakajim ni yg layan aku.. muke mcm tetttt!!~~ haihhhhh(xbaik kutuk tapi dlm hati aku ni da menyumpah2 sbb aku punye la ckp elok2 tapi buat muke ketat..) masyarakat!!~~ sabr aje laaa... bile aku xplain buat2 paham padehal xpaham ye makcik..naseb die x terminate acc air umh aku.kang x pasal2.. xde air leee umh aku ni haa.. ( nasib aku bertindak cargas..( ni pon pasal hati da panas)

bile xplain lagi skali makcik ni soh la g kaunter puspel nk buat report.. haaa kn senang klu mkcik phm awal2 ape masalh saye ni haaa...

setibenye dkaunter puspel.. ckp sekali je..pkcik tu trus paham.. (aku da senyum dah..) pasai.. pkcik ni hensem juge laa.. lembot muke nye mcm husband i u.. sopan je ckp... sejuk je muke tu.. trus cool! xde menyirap mcm td.. pungpangpungpang.. settle.. just nk tggu dorang tgk tempat yg dreport..

mudah2an cpt la ehh.. bole la jimat duit hubby i. sbb da start nk mengumpul duit memandang kn saye ni xbekerjeee... harap duit husband aje...( bkn xmo keje.. ssh oo nk apply keje lg2 i ni ibu mengandung , lg pon i nye keje bkn nye ddk opis.. lasak ok keje2 i..) so better after bsalin nnt.. =)

so skang 1 tanggungjawab i da settle.. tinggal nk amek IC hubby je kat putrajaya..
hmmm.. esok myb! insyaAllah..

ok laa gtg!
mahu makn lagi..

No comments:

Post a Comment